19 kwi 2013

Bajaderki


Jestem ich wybitnym fanem! :)
Wiem, że robione są ze starych ciast, ciasteczek, zakalców i innych niezbyt udanych wypieków, ale mimo to je uwielbiam. Każda jest inna. Jedna mocno czekoladowa, druga bardzo słodka, a trzecia powala ilością alkoholu.

Swoje dzisiejsze przygotowałem na bazie starego ciasta drożdżowego, bo jak już pisałem nie lubię marnować jedzenia, a tak dostało ono swoje nowe życie i to jakie dobre :)


Składniki:
  • 60 dag suchego ciasta, jak wspomniałem u mnie drożdżowe, ale może być jakiekolwiek byle bez kremów, galaretek czy owoców. Można użyć też np. pokruszonych herbatników
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki cukru
  • 30g masła
  • 3 łyżki kakao + do obtoczenia
  • 3 łyżki kremu czekoladowego, np. Nutelli
  • ulubione bakalie - orzechy, rodzynki. U mnie rodzynki, orzechy włoskie i śliwki z nalewki
/składniki na ok. 10 sztuk/

Ciastka pokruszyć lub zmielić w blenderze na okruchy. Dodać do nich roztopione masło, mleko, kakao, krem orzechowy i bakalie. Wyrobić wszystko(najlepiej za pomocą ręki na jednolitą masę.
Gdyby okazała się ona zbyt rzadka należy dodać trochę pokruszonych herbatników, lub tak jak ja otrębów pszennych.



Odstawić do lodówki na pół godziny, aby masa się schłodziła i lekko stężała.
Ręce umoczyć w wodzie i formować kulki. Gotowe obtaczać w kakao. Można też oblać je rozpuszczoną czekoladą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz