22 cze 2013

Zupa szczawiowa z jajkiem i oregano


Mieszkam na wsi, mam dostęp do świeżego, niezanieczyszczonego szczawiu a jest już czerwiec i dopiero teraz ją ugotowałem! Nie wiem dlaczego tak długo z nią zwlekałem w tym roku, ale już nadrabiam straty i proponuję Wam dzisiaj wersję wzbogaconą o oregano.

Składniki:
  • 2l bulionu warzywnego lub drobiowego
  • duży pęczek szczawiu(ok. 400g)
  • łyżka masła
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18% lub jogurtu greckiego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • łyżeczka posiekanego świeżego oregano
  • sól, pieprz 
  • opcjonalnie 3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę


Bulion zagotować, dodać oregano i jeśli używamy ziemniaki. Gotować na średnim ogniu ok. 10 minut.
Na patelni rozgrzać masło, dodać umyty i pokrojony szczaw. Przesmażyć ok. 2 minut, aż zmniejszy objętość. Dodać go do gotującego się bulionu.
Mąkę wymieszać ze śmietaną, dodać pół szklanki gorącej zupy aby zahartować mieszankę, a następnie wlać całość do garnka. Zagotować, doprawić solą i pieprzem.


Do podania:
  • ugotowane na twardo jaja
  • makaron
  • świeże listki oregano

1 komentarz:

  1. szczawiowa! Moja ulubiona mniam

    co do babeczek - to owszem, niestety zawsze mi opadają i nie wiem co z tym zrobić xd może coś doradzisz? (odpowiedz proszę u mnie jeśli tak). No i też kwestia tego, że nalałam troszkę za mało ciasta do foremek :P

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń