30 gru 2013

Ciasto latte macchiato


Jedno z ciast jakie powstało na tegoroczne święta. Delikatny biszkopt kakaowy, kremowa masa z serka waniliowego i nasączenie z mocnej kawy i rumu.

Biszkopt kakaowy
Składniki:
  • 4 duże lub 5 średnich jajek
  • pół szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki kakao
Białka ubić z cukrem na bardzo sztywną i gęstą pianę(ok. 5-7 minut miksowania), cały czas ucierając wlać żółtka. Do masy jajecznej przesiać suche składniki i delikatnie za pomocą łopatki wymieszać.
Masę wyłożyć do formy o wymiarach 30x35cm, wyrównać i piec w 180ºC przez ok. 25-30 minut lub do czasu aż wbity w ciasto patyczek będzie suchy.
Wystudzony biszkopt podzielić na dwa blaty.

Krem
Składniki:
  • 400g serka homogenizowanego
  • 300g śmietany 36%
  • 3 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w odrobinie wody
Śmietanę ubić na sztywno(do granicy "przebicia").
Serek zmiksować rozpuszczoną żelatyną, a następnie za pomocą łopatki wmieszać ubitą śmietanę.


Dodatkowo:
  • ok. 1,5 paczki okrągłych biszkoptów
  • kakao
  • 300ml mocnej kawy wymieszanej z 50ml rumu lub innego alkoholu
Na dnie formy ułożyć pierwszy blat kakaowy, wyłożyć na niego połowę kremu, ten przykryć biszkoptami, które również należy nasączyć ponczem(robiłem to za pomocą pędzelka, idzie to najsprawniej ;) ), posypać je kakao, przykryć drugim nasączonym blatem, pozostałym kremem i nasączonymi biszkopcikami.
Ciasto przykryć folią i wstawić na noc do lodówki.
Przed podaniem obficie posypać kakao.
Smacznego!


* - przez z bloga Kasi, z moimi modyfikacjami. 

12 komentarzy:

  1. jejku, aż mam ochotę monitor polzać - to najbardziej apetyczne ciasto jakie w ostatnim czasie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Również piekłam to ciasto ostatnio i potwierdzam, że jest rewelacyjnie pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wstawiłam do piekarnika biszkopt, mam nadzieję, że będzie obłędne, bo to na Sylwestra ze znajomymi męża, który ma jutro 30 Urodzinki;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamieniłabym tylko rum i mogłabym jeść i jeść i ... Uwielbiam kawę w wypiekach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niesamowicie delikatnie (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam to ciasto na różnych blogach i również się do niego przymierzam. Na Twoich zdjęciach prezentuje się niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja na pewno upiekę to ciasto :) Jestem przekonana, ze jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja na pewno upiekę to ciasto. Jestem przekonana, ze jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po raz kolejny skorzystałam z Twojego przepisu. Właśnie wstawiłam ciacho do lodówki - jutro "premiera". Myślę, że będzie super, tak jak poprzednio :). Dam znać jak już skosztuję .

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak przypuszczałam- "niebo w gębie". Ciasto super - wszystkim smakowało. Dziękuję za fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń