17 kwi 2013

Minestrone

Dziś moja wersja tej Włoskiej zupy.
Gdy przeszedłem na dietę ponad rok temu i czasami zdarza mi się zapomnieć co odbija się na wadze, to właśnie ona przywraca mi równowagę. Jest idealna bo można jeść ją praktycznie bez ograniczeń, a smakowo bardzo przypada w moje gusta ;)
Tak więc jeśli wiosennie chcecie zrzucić parę kilogramów polecam na obiad minestrone.


Składniki:
  • 0,5 małe kapusty włoskiej pokrojonej w kostkę ok. 1-1,5cm
  • 2 średnie marchewki pokrojone w plastry grubości 3mm
  • 1 pietruszka pokrojona jw. marchew
  • kawałek selera starty na tarce o grubych oczkach
  • 2 papryki - u mnie z braku dostępu do świeżej użyłem marynowanej i to był strzał w dziesiątkę
  • 3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę 1,5cm
  • biała część pora pokrojona w talarki
  • średnia cebula drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 150g groszku
  • 0,5 cukinii
  • 3 pomidory podzielone na 4-6 części
  • 100g zielonej fasolki pokrojonej na mniejsze części
  • ok. 2l wody lub bulionu drobiowego
  • sól, pieprz, liść laurowy, słodka papryka
  • natka pietruszki
Jeśli ktoś lubi do zupy dodać można puszkę białej fasoli, wcześniej opłukanej z zalewy.

/składniki na dużą ilość zupy więc jeśli ma być to tylko na jeden obiad radzę zmniejszyć proporcje o połowę/

Do gotującego się bulionu lub wody wrzucić liście laurowe, sól, pieprz, słodką paprykę, pokrojoną marchew, pietruszkę, selera, cebulę, czosnek i ziemniaki. Po ok. 5 minutach gdy warzywa zaczną robić się miękkie dodać kapustę, pora i paprykę. Po następnych 5 minutach wrzucić fasolkę, groszek, pomidory i cukinię. Zagotować i wyłączyć gaz aby warzywa pozostały jędrne i zielone.
Dodać posiekaną natkę pietruszki.

Gotową zupę można podawać z makaronem lub tarty parmezanem, ale sama i tak smakuje wybornie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz