17 lip 2013

Pierogi z serem i jagodami


Wszędzie jagodzianki, a u mnie pierogi! Z serem i jagodami. Takich jeszcze nie robiłem, ale odkryliśmy z rodziną że bardzo nam przypadły do gustu i dziś na obiad znów były; polane śmietaną osłodzoną miodem smakują wyśmienicie. Nie próbowaliście jeszcze? ;)

Ciasto
Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • ok. 3/4 szklanki gorącej wody
  • 2/3 łyżeczki soli
Mąkę wymieszać z solą, cały czas mieszając dodawać stopniowo gorącą wodę.
Zagnieść miękkie i elastyczne ciasto podsypując w razie potrzeby blat mąką.


Nadzienie
Składniki:
  • ok. 200g jagód
  • ok. 200g twarogu
  • 4 łyżeczki cukru(lub do smaku)
Twaróg utrzeć z cukrem na jednolitą masę.

Ciasto rozwałkować na cienki placek, za pomocą szklanki wykrawać kółka. Na każde z nich nakładać porcję twarogu z cukrem oraz jagód, złożyć na pół i skleić brzegi ze sobą.
Gotowe pierogi wrzucać na osoloną, gotującą się wodę. Gotować kilka minut od momentu gdy zaczną unosić się w wodzie.
Podawać ze śmietaną lub innymi dodatkami.





3 komentarze:

  1. pycha!
    ostatnio i u mnie na stole gościły:)
    dziękuję za udział w Jagodowo Nam 5!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. zobaczyłam u Ciebie, namówiłam mamę i lepiłyśmy :)
    i wyszły bardzo dobre!

    teraz czaję się na ten sernik kokosowy ;)

    OdpowiedzUsuń