3 sie 2013

Łosoś w sosie koperkowo-szałwiowym


Pierwszy z serii przepisów na wykorzystanie łososia. Dziś zapraszam na klasyka, czyli rybę w sosie koperkowym z dodatkiem świeżej szałwii. Jest to idealne danie na lato. Lekkie, smaczne i bardzo wartościowe, bo jak wiadomo ryba wpływa na wszystko. ;)

Składniki:
  • 3 grube dzwonka z łososia( u mnie naprawdę duże, bo ryba jaką sprawiałem ważyła dobrze ponad 4kg)
  • 3/4 szklanki śmietany kremówki
  • duży pęczek posiekanego kopru
  • łyżka posiekanych liści szałwii
  • posiekany ząbek czosnku
  • łyżka masła
  • surowe żółtko
  • łyżka soku z cytryny
  • sól, młotkowany pieprz

Łososia umyć, osuszyć, natrzeć solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny.
Teflonową patelnię dobrze rozgrzać i posmarować zwilżonym w oleju ręcznikiem. Ułożyć na niej rybę, zmniejszyć gaz i obsmażać z każdej ze stron po ok. 2 minut(czas smażenia zależy od jej grubości). Usmażoną rybę zdjąć z patelni, a ją wytrzeć czystym papierowym ręcznikiem z nadmiaru tłuszczy jaki wytopił się z łososia.
Ponownie  rozgrzać patelnię z łyżką masła. Dodać czosnek, podgrzać go około minuty, wlać śmietanę, dodać zioła. Doprowadzić do wrzenia i energicznie mieszając dodać żółtko. Doprawić solą oraz pieprzem, włożyć rybę i podgrzewać na wolnym ogniu około 2-3 minut.
Podawać z młodymi ziemniakami.


5 komentarzy:

  1. u mnie "klasyka" to ryba obsmażona w panierce, takiej formy klasyki nie znałam :) łosoś prezentuje się przepyszne! rzadko eksperymentuję z wytrawnymi daniami, ale ten przepis chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś jest tak wyjątkową rybką że już na samą myśl czuję jego smak w ustach. Zapisuje przepis, bo z dodatkiem szałwii jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łosoś to najlepsza ryba na świecie! : )
    Bardzo podoba mi się w takim wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. a wiesz,że ja nie smażyłam dotąd łososia?:) zawsze piekłam. fajny przepis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja znów bardzo rzadko go piekę. Smażenie jest dla mnie najszybsze tym bardziej, że jest to tłusta ryba i nie potrzebuje dodatkowego tłuszczu.

      W sumie to namówiłaś mnie. Kolejny przepis będzie z pieczonym łososiem. :)

      Usuń