4 paź 2013

Otrębowe naleśniki z farszem brokułowym


Nie tylko na śniadanie. Ja często je robię gdy nie chce mi się robić nic wymyślnego na obiad.
W czasie gdy smażę naleśniki blanszuje się brokuł, później od razu wrzucam go do misy robota kuchennego dodaję resztę składników i miksuję na pastę. Wraz z ostatnim usmażonym naleśnikiem jestem już najedzony. :)

Naleśniki
Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 duże jajka
  • szklanka wody gazowanej
  • szklanka mleka
  • odrobiona soli i pieprzu
  • 2 łyżki oleju
  • pół szklanki otrębów, użyłem pszennych
Wszystkie składniki poza otrębami zmiksować na jednolitą masę, odstawić na pół godziny. Przed samym smażeniem wmieszać otręby.


Farsz brokułowy
Składniki:
  • 500g brokuła(jedna średnia sztuka)
  • 2 ząbki czosnku
  • 50g fety
  • natka pietruszki(ile chcecie, ja daję dużo ;) )
  • 1/4 szklanki maślanki lub wody
Brokuła blanszować w osolonej wodzie ok. 5 minut - ma być lekko twardy i soczyście zielony.
Odsączonego z nadmiaru wody brokuła zmiksować w robocie kuchennym lub za pomocą blendera na jednolitą pastę.
Smarować naleśniki, zwijać i zajadać. U mnie zazwyczaj z jakimś świeżym warzywem - rzodkiewką, pomidorem lub ogórkiem i sosem czosnkowym.
Smacznego!


3 komentarze: