16 gru 2013

Batoniki musli


Ostatnio znów wykończyłem słoik z granolą, ale tym razem postanowiłem zrobić coś innego. Postawiłem na batoniki. Sprawdzają się świetnie, szczególnie jeśli nie macie czasu na śniadanie. Ciach w łapkę batonika, do tego kubek kawy zbożowej i można wychodzić. :)

Składniki:
  • 400-450g płatków(u mnie owsiane, żytnie, siemię lniane)
  • 100g rozydznek
  • ok. 400g niesłodzonego mleka skondensowanego
  • 100g miodu
  • 1 jajko
  • 50g rozpuszczonego masła
  • łyżeczka cynamonu
W dużej misce połączyć ze sobą mokre składniki, dodać do nich płatki oraz rodzynki, wymieszać. Jeśli masa będzie zbyt rzadka dodać płatków.
Do formy wyłożonej papierem do pieczenia przełożyć masę, dobrze ugnieść. Piec ok. 30 minut w 180ºC, aż wierzch się zarumieni.
Całkowicie wystudzić, pokroić ostrym nożem na batoniki.
Smacznego!


6 komentarzy:

  1. uwielbiam owsiane batoniki! zdrowa, smaczna, chrupiąca przekąska ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie boskie! Ostatnio współlokatorka chłopaka takie zrobiła, pachniały bosko! Tym razem i ja muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są pyszne ! Zabieram często takie ze sobą do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla moich małych łakomczuchów!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak zdrowe, domowe batoniki! dodają energii i smakują pysznie :)

    OdpowiedzUsuń