7 kwi 2014

Drożdżówki z serem i pomarańczą


Dziś jeszcze jedne drożdżówki(ostatnio przygotowałem ich całkiem sporo :D ). Tym razem z serem i pomarańczą. Zdecydowanie to moje faworytki, miękkie, wilgotne z pysznym nadzieniem serowym, którego jak byłem mały szczerze nienawidziłem....

Ciasto
Składniki:
  • 400g mąki
  • 2 całe jajka + 1 żółtko
  • 230ml ciepłego mleka
  • 40g świeżych drożdży
  • pół szklanki cukru
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
  • 80g masła - rozpuszczonego
Drożdże rozpuścić w mleku, odstawić.
Mąkę wymieszać z pozostałymi składnikami, doda rozczyn i zagnieść gładkie ciasto.
Przykryć, odstawić na 1-1,5h do podwojenia objętości*.
Rozwałkować na cienki prostokąt, na połowie rozsmarować nadzienie, przykryć drugą częścią ciasta. Podzielić je ostrym nożem na paski o grubości ok. 3cm, każdy zawinąć kilka razy, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować pozostałym białkiem roztrzepanym z wodą.
Piec w 180ºC przez ok. 25 minut.
Przed podaniem polukrować i posypać skórką pomarańczową.

Nadzienie
Składniki:
  • 500g mielonego twarogu
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2-3 łyżki kandyzowanej skórki z poamarańczy
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
 Wszystkie składniki wymieszać na jednolitą masę.


4 komentarze:

  1. Drożdżówki z serem do zawsze były moimi ulubionymi :) Twoje wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ mam na nie ochotę,ale mnie się takie wspaniałe nie udadzą więc mogę się tylko pozachwycam Twoimi:)och..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za to pomarańczowych aromatów nie lubię i pierwsze co, gdy zobaczę skórkę pomarańczową na słodkości, zdejmuję! :D

    OdpowiedzUsuń