21 kwi 2013

Polski "Tabbouleh"

   
Tabbouleh w oryginale to potrawa kuchni arabskiej. Robiona jest z bulguru lub kuskusu z dodatkiem pomidorów, ogórków, papryki, mięty i innych warzyw. Po prostu taka wersja sałatki warzywnej. ;)

U mnie dziś coś zdecydowanie pod polskie gusta, bo z wykorzystaniem mojej ulubionej kaszy gryczanej(którą sam prażyłem), natki, pomidorów i twarogu.



Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej u mnie nie była ona palona i sam delikatnie ja uprażyłem na suchej patelni
  • 3 duże pomidory
  • 2 średnie zielone ogórki
  • pół ostrej papryczki
  • średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sok i skórka z połowy cytryny
  • duży pęczek natki pietruszki
  • łyżka posiekanej mięty
  • 50-100g twarogu
  • sól, pieprz
Pomidory i ogórki pokroić wraz ze skórką i nasionami w 1cm kostkę.
Cebulę, czosnek, papryczkę, miętę i pietruszkę drobno posiekać. Oliwę, sok i skórkę z cytryny połączyć ze sobą.
Wszystkie składniki wymieszać z kaszą, doprawić solą i pieprzem, a na koniec pokruszyć twaróg. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz